Englisch per Mail

Kostenlos täglich eine Business-English-Vokabel per E-Mail?

>>Hier anmelden und trainieren!



Testen Sie business-english professional
business-english Seminar

Quiz: Ice breaking strategies

Everyone needs a few tricks for breaking the ice with new people, a way to start a conversation and make everyone feel included. Try our quiz and see how much you know about tried and tested strategies:
start quiz



Login Probleme?

Neu Registrieren

Präsentationen

(7 Bewertungen) Artikel jetzt bewerten

The spoken vs the written word
Produkte und Dienste auf Englisch beschreiben

Englisch ist Englisch, oder? Nicht ganz! Denn Englisch zu schreiben oder zu sprechen, sind zwei unterschiedliche Dinge. Das merkt man besonders, wenn es darum geht, Produkte oder Dienste genauer zu beschreiben. Wir zeigen Ihnen, worauf Sie achten müssen und geben Ihnen Tipps, damit Ihre Botschaften auf jedem Kommunikationsweg richtig ankommen.

Try also our quiz: spoken word vs. written word.

Think about it: speech comes before writing, as anyone with children will attest. It is natural to speak, but writing (and reading) must be learned. Many of us - marketing folk included - underestimate how much we lose when we transcribe the spoken word, but words that are purposely written have their own merits and can stand the test of time. They can also be very brief, just snippets, yet still make sense, for example:

  • Just do it! (Nike)
  • It's the real thing! (Coca Cola)
  • Come as you are? Leave as you want to be (Mountainside Fitness)

These examples show how a few words in print can encapsulate the essence of your business.

Seite: «123

Erstellt am: 07.09.2010 16:36, Letzte Änderung: 12.07.2019 08:49

ReadSpeaker Seite vorlesen lassen

Seite weiterempfehlenSeite weiterempfehlen

DruckenSeite drucken

Fragen an die RedaktionFragen an die business-english-Redaktion

Speichern unterSpeichern unter

Jetzt anmelden und kommentieren
(7 Bewertungen) Artikel jetzt bewerten